Veelgestelde vragen aan gemeente

Antwoorden op veelgestelde vragen over o.a. grofvuil, milieustraten, zzp'ers, burgerzaken, balies, loketten, evenementen, Veiligheidsregio Hollands Midden en laaggeletterden.

Afval en milieustraten

Wordt mijn huisvuil nog opgehaald?

Ja, uw huisvuil wordt opgehaald volgens de normale dienstregeling.

Zijn de milieustraten in Katwijk en Noordwijkhout open?

Ja, de milieustraat op locatie Katwijk en de milieustraat op locatie Noordwijkerhout zijn op de normale openingstijden open. Er worden echter nog maar een beperkt aantal voertuigen tegelijkertijd toegelaten.

Kan ik grofvuil op laten halen in de woonplaats Noordwijk?

Ja, maar er wordt minder grofvuil opgehaald. Dit geldt ook voor ijzer en elektrische apparaten.

Kan ik hondenpoepzakjes in het gemeentehuis Noordwijk ophalen?

Ja, dat kan. Ze liggen in de voorhal zodat u niet het gemeentehuis in hoeft.

Ondernemen

Ik ben zzp’er en mijn inkomen valt nu weg, wat kan ik doen?

U kunt een tijdelijke uitkering aanvragen. Neem hiervoor contact op met de ISD Bollenstreek.

Ik ben ondernemer, waar kan ik terecht voor informatie? 

Kijk op onze pagina Informatie voor ondernemers of bel met het KVK Coronaloket via +31 (0)800 21 17.

Burgerzaken, balies en loketten

Kan ik binnenlopen zonder afspraak bij de publieksbalies?

Nee, u kunt alleen op afspraak langskomen. Maak online een afspraak of bel voor een afspraak met het Klantcontactcentrum via +31 (0)71 36 60 000.

Kan ik een document (identiteitskaart, paspoort en rijbewijs) aanvragen?

Ja, echter alleen op afspraak (ook ophalen kan alleen op afspraak). Maak online een afspraak of bel voor een afspraak met het Klantcontactcentrum via +31 (0)71 36 60 000. Voor een aanvraag aan de balie heeft betaling met pin onze voorkeur.

Kan ik overige burgerzaken regelen zoals uittreksels aanvragen en verhuizing doorgeven?

Ja, dit kan online en anders op afspraak. Maak online een afspraak of bel voor een afspraak met het Klantcontactcentrum via +31 (0)71 36 60 000. Voor een aanvraag aan de balie waarvoor betaald moet worden, heeft betaling met pin onze voorkeur.

Waar moet ik, in verband met het coronavirus, rekening mee houden als ik een afspraak heb gemaakt?

Houdt rekening met de volgende voorzorgsmaatregelen:

  • Annuleer of verzet uw afspraak als u klachten heeft die kunnen wijzen op corona zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, koorts, benauwdheid en plotseling verlies van reuk of smaak.
  • Annuleer of verzet uw afspraak als iemand in uw gezin koorts en/of benauwdheid heeft.
  • Kom zo veel mogelijk alleen naar uw afspraak.
  • Kom precies op het tijdstip waarop u de afspraak hebt.
  • Houdt u aan de maatregelen van het RIVM om verpspreiding van het coronavirus te voorkomen.
  • Betaal zo veel mogelijk met pin.

Kan ik binnenlopen bij het Lokaal Loket Noordwijk, het Wmo Adviescentrum Noordwijkerhout en het spreekuur van het Sociaal Wijkteam Noordwijk?

Het Wmo Adviescentrum Noordwijkerhout en het spreekuur van het Sociaal Wijkteam Noordwijk zijn gesloten. U kunt bellen of mailen. Vanaf 15 juni 2020 kunt u het Lokaal Loket Noordwijk weer bezoeken, echter alleen op afspraak

Is Parkeerservice Noordwijk open?

Ja, u kunt weer langskomen of online een parkeervergunning aanvragen.

Kan ik een afspraak maken voor het Bouwloket van de Omgevingsdienst West-Holland, locatie gemeentehuis Noordwijk?

Nee, ze houden geen spreekuur. U kunt bellen of mailen.

Overige vragen

Waar vind ik meer informatie over evenementen in coronatijd?

Kijk op onze pagina Een evenement organiseren onder 'Evenementen in coronatijd'.

Waar vind ik meer informatie van de veiligheidsregio?

Kijk op hollandsmiddenveilig.nl/faq voor de veel gestelde vragen bij de Veiligheidsregio Hollands Midden.

Waar kan ik helpen of hulp vragen?

Kijk op onze pagina Sociale initiatieven. Daar vindt u informatie over lokale- en landelijke initiatieven.

Waar vind ik begrijpelijke informatie voor laaggeletterden of mensen met een licht verstandelijke beperking?

Bent u op zoek naar betrouwbare en begrijpelijke informatie voor laaggeletterden of mensen met een licht verstandelijke beperking? Kijk dan op corona.steffie.nl

Waar kan ik nog meer vragen stellen?

Staat uw vraag er niet bij? Bel dan naar het Klantcontactcentrum via +31 (0)71 36 60 000.