DigiD aanvragen
Met een eigen DigiD logt u in op websites van de overheid. Het is uw online identiteitsbewijs en handtekening.
Met uw DigiD kunt u bijvoorbeeld zelf online:
- belastingaangifte doen;
- een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aanvragen;
- uw verhuizing doorgeven.
Wilt u voor iemand anders online zaken bij de overheid regelen? Of wilt u dat iemand anders iets online voor u regelt bij de overheid? Dan kunt u iemand machtigen.
Een DigiD aanvragen is gratis.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met DigiD via +31 (0)88 12 36 555.
Uw DigiD verloopt als u het 3 jaar niet gebruikt.
Zo vraagt u een DigiD aan:
- Ga naar DigiD.nl.
- U vult de volgende gegevens in op de website van DigiD:
- burgerservicenummer
- geboortedatum
- adresgegevens
- Kies zelf een gebruikersnaam.
- U krijgt per post een activeringscode.
- Activeer uw DigiD met de activeringscode en uw gebruikersnaam.