Op pad met de Kuuroordvisie Noordwijk

Gemeente Noordwijk vertelde tijdens de partnerbijeenkomst van Noordwijk Marketing over de Kuuroordvisie Noordwijk en de kans die Noordwijk heeft om zich te ontwikkelen tot een uniek Thalasso Kuuroord aan de Noordzee.

Partners meenemen in kansen

Op dinsdag 22 maart was er een partnerbijeenkomst van Noordwijk Marketing. Gemeente Noordwijk was present. Drie man sterk. Demissionair wethouder Roberto ter Hark, burgemeester Wendy Verkleij en programmamanager Marlies Sobczak. Zij schreef de visie die onlangs door de gemeenteraad bekrachtigd werd.

1 man en 2 vrouwen waarvan 1 man en 1 vrouw een document in hun handen houden

Goed verhaal over kansen

Ze waren op een missie. Ze hadden de Kuuroordvisie Noordwijk bij zich. In de Muze vertelden ze wat ondernemers, inwoners, verenigingen en maatschappelijke organisaties kunnen met de erkenning ‘Heilzame Badplaats’. Een goed en positief verhaal over vernieuwing, gezondheid, vitaliteit en focus.

In de nabijheid van de Randstad

De gemeente kan zich ontwikkelen tot een Thalasso Kuuroord aan de Noordzee, waarbij het draait om de bewezen heilzame werking van het zeewater. Want dat betekent Thalasso. Het is niet alleen maar een ondernemerskans of een marketingdingetje. Zo’n ontwikkeling moet gedragen worden door iedereen in de gemeente.

Thalasso als de paraplu voor ontwikkelingen

In een volle zaal gaven de demissionair wethouder, de burgemeester en de programma-manager een prima uitleg. De visie is het vertrekpunt. Thalasso de paraplu voor de doorontwikkeling. Dat duurt natuurlijk jaren. Het is aan de gemeente om deze ontwikkeling te stimuleren, te begeleiden en initiatieven te verwelkomen.

Klaar voor de presentatie

Op de foto. Net voordat demissionair wethouder Roberto ter Hark (links), burgemeester Wendy Verkleij (midden) en programmamanager Marlies Sobczak zich melden bij theater De Muze voor een bijdrage aan de bijeenkomst poseerden ze voor de camera van Willem Krol. Trots op de visie.

Innovatie hoort bij Noordwijk

Gemeente Noordwijk kent drie strategische speerpunten

  • Bloembollen en Flowerscience
  • Space en de ontwikkeling van Noordwijk tot Space Hub
  • Kuuroord Noordwijk

Met elkaar

De gemeente pakt zijn rol in deze innovaties. Maar alleen lukt het niet. Je ziet bijna altijd dat ‘overheid’ superstrak moet samenwerken met ‘Kennisinstellingen’, ’Research & Devolopment-afdelingen’, ‘Het bedrijfsleven’, ‘Maatschappelijke organisaties’ en ‘inwoners’. De samenwerking draagt het succes.

Verder lezen

Meer weten ? Check de projectpagina Kuuroord Noordwijk

Heb je een vraag? Mail naar het Kuuroord Loket