Tijd om naar Noordwijk te komen

Gemeente Noordwijk stelt een subsidie van € 100.000,- beschikbaar aan Noordwijk Marketing voor het ontwikkelen en uitvoeren van de campagne Noordwijk 2020. Het bedrag komt uit het uitvoeringsbudget Corona. Steun om de bezoekerseconomie weer op gang te krijgen.

Past bij de tijden waarin we leven 

Tijd om naar Noordwijk te komen. Vanaf 8 juni gaat Noordwijk Marketing met deze slogan de boer op. De campagne Noordwijk 2020 past bij Noordwijk OpenUp. Het proces waar de kustgemeente middenin zit. De fase van het stapsgewijs verruimen van de coronavoorschriften. Gemeente, maatschappelijke organisaties, inwoners, verenigingen en ondernemers zijn constant in gesprek met elkaar hoe ze dat op een verantwoorde wijze kunnen doen, en steeds volgens de mores van de anderhalvemetersamenleving. Samenwerken stond ook hier voorop. Noordwijk Marketing heeft samen met de stakeholders van het toeristisch bedrijfsleven van Noordwijk een sterk uitgangspunt ontwikkeld voor een wervingscampagne om Noordwijk onder de aandacht te brengen bij de Nederlandse vakantieganger.

Tijd voor gerichte marketing

Nu het de goede kant op gaat is de tijd rijp om Noordwijk uniek, onderscheidend en inspirerend op de kaart te zetten. Op een manier die indruk maakt, dromen op gang brengt en motiveert een verblijfsbezoek aan Noordwijk te brengen. Dus geen dagjesmensen trekken maar speciale doelgroepen die voor een paar dagen de rust aan de kust zoeken. In de komende campagne wordt veel aandacht besteed aan de aantrekkelijkheid van Noordwijk niet alleen in de zomer, maar het hele jaarrond. Uitwaaien en genieten van de prachtige omgeving is ook in het najaar erg fijn in Noordwijk. Genieten van de mooie stranden, wandelen en fietsen in de natuur en de mooie omgeving. Ontstressen en energie op doen. Het past allemaal bij de gezonde leefstijl van Noordwijk kuuroord. 

Campagne-onderdelen

De campagne bestaat uit een mediacampagne met TV billboards. Dat is een tv spot van 10 seconden voor of na een programma bij de NPO zenders. Nog meer campagne-onderdelen: een online video en een socialmediacampagne binnen de Persgroep- en Sanomatitels als NRC en Volkskrant.Tot slot: een toolkit voor de Noordwijkse ondernemers zodat zij dezelfde boodschap ook weer via hun eigen bedrijf in kunnen zetten. 

Gericht op Noordwijk Kuuroord

Wethouder Roberto ter Hark, economie en toerisme: “Ik ben erg blij met de steun vanuit de raad. We onderkennen allemaal dat de tijd daar is om onze bezoekerseconomie weer op te starten. Het goede van deze campagne is de focus op de juiste doelgroep binnen de nieuwe merkidentiteit van de gezonde badplaats. Noordwijk Kuuroord. Vanuit die invalshoek is deze tegemoetkoming in de ontwikkel en uitvoeringskosten een investering in de toekomst. Gezondheid, vitaliteit, weerstand – Juist in de komende periode kom je voor een boost naar Noordwijk.”