(Thuis)bezorgen reisdocumenten
U kunt uw paspoort of identiteitskaart veilig thuis of bijvoorbeeld op uw werk laten bezorgen. U hoeft dan alleen voor de aanvraag naar het gemeentehuis te komen. Bezorgen kan in heel Nederland waar u maar wilt. Uw reisdocument kan worden bezorgd op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 - 22:00 uur. En op zaterdag tussen 8:00 - 18:00 uur.
Aanpak
U geeft bij de aanvraag aan, dat u uw reisdocument wilt laten (thuis)bezorgen. Houdt u er rekening mee, dat u eerst een bezorgafspraak moet maken. Hierdoor duurt (thuis)bezorgen langer dan ophalen in het gemeentehuis. Heeft u het reisdocument snel nodig? Dan kunt u beter kiezen om het reisdocument op te halen. Let op: bij een spoedaanvraag is het thuisbezorgen van een reisdocument niet mogelijk.
Wij geven wij uw gegevens hierna door aan Dynasure. Dit is een gespecialiseerde bezorgdienst. U ontvangt van Dynasure een bevestiging, dat u heeft gekozen voor de optie (thuis)bezorgen.
Kosten
Het (thuis)bezorgen van uw reisdocument is gratis. U betaalt wel voor de aanvraag van een reisdocument.
De bezorging
U krijgt bericht van bezorgdienst Dynasure als uw reisdocument klaar is om bezorgd te worden. Daarna kunt u zelf online een bezorgafspraak inplannen. Heeft u geen e-mailadres? Dan neemt Dynasure telefonisch contact met u op om de bezorgafspraak met u in te plannen. Op de volgende wijze verloopt de bezorging:
- U kunt kiezen voor een dagdeel van 4 uur.
- Op de bezorgdag krijgt u een e-mail met het verwachte tijdstip waarop de bezorger langskomt. Deze tijd kan tot 2 uur afwijken van de uiteindelijke bezorgtijd. U kunt uw bezorging volgen of eventueel de afspraak wijzigen via een persoonlijke webpagina (MyDynasure).
- U krijgt 30 tot 60 minuten voor de bezorging een sms-bericht met de precieze bezorgtijd.
- Bij de bezorging controleert de bezorger van Dynasure uw identiteit aan de hand van de pasfoto. En op basis van gegevens in uw nieuwe en oude reisdocument(en). Zorg daarom dat uw oude reisdocument klaarligt als de bezorger arriveert.
- U moet uw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor andere gezinsleden (ook minderjarigen) die een reisdocument hebben aangevraagd.
- De bezorger maakt ter plaatse uw oude reisdocument volgens de wettelijke bepalingen ongeldig. Dynasure neemt uw oude reisdocument mee naar het beveiligd depot van Dynasure. Dynasure vernietigt daar uw oude reisdocument. Of wordt aan u terug gegeven als u dat wilt.
- U tekent voor de ontvangst van uw nieuwe reisdocument.
Niet aanwezig?
Bent u niet aanwezig tijdens de 1e bezorging van uw reisdocument? Dan laat de bezorger een kaart in uw brievenbus achter. Op deze kaart staat hoe u een nieuwe bezorgafspraak kunt maken (telefonisch of online). Ook ontvangt u per e-mail de melding, dat een koerier is langs geweest.
Wilt u meer weten of heeft u vragen over de bezorging?
Wilt u weten hoe het thuisbezorgen werkt? Of hoe u de bezorger kunt herkennen of wat u moet doen als u geen e-mail heeft ontvangen? Kijk dan bij de veelgestelde vragen op reisdocumenten-bezorgen.nl van bezorgdienst Dynasure.
U kunt ook contact opnemen met bezorgdienst Dynasure via +31 348 46 28 73. Of via afspraak@dynasure.eu