Briefadres aanvragen

U kunt uw post tijdelijk ontvangen op een ander adres dan waar u verblijft. Bijvoorbeeld omdat u geen woning heeft. U vraagt het gebruik van een briefadres aan bij de gemeente.

Als u geen vast woonadres hebt, kunt u geen post ontvangen. U kunt dan een briefadres aanvragen bij de gemeente. Een briefadres is een huisadres waar u uw post laat bezorgen.

De belangrijkste voorwaarden om een briefadres aan te vragen zijn:

  • U heeft een goede reden voor uw aanvraag. Het kan zijn dat u:
    • geen (vast) woonadres hebt, bijvoorbeeld als u dak- of thuisloos bent of een ambulant beroep uitoefent of (tijdelijk) geen woning heeft
    • korte overbrugging heeft tussen 2 woonadressen, mits u niet daadwerkelijk beschikt over een woonadres
    • in een zorginstelling verblijft
    • schipper bent en maximaal 2 jaar aaneengesloten van huis bent voor uw werk
    • in een gevangenis verblijft
    • in een psychiatrische inrichting verblijft
    • bedreigd wordt of om andere veiligheidsredenen niet wilt dat uw verblijfplaats bekend is, de burgemeester beoordeelt dit
  • Het briefadres is in Nederland.
  • Het briefadres is geen postbus.
  • U heeft toestemming van de hoofdbewoner of eigenaar van het briefadres.
  • U heeft de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.

Een briefadres aanvragen is gratis.

U vraagt een briefadres aan via het formulier Aanvraag briefadres. Hierbij moet het formulier Verklaring toestemming briefadres worden meegestuurd. Beide formulieren kunt u downloaden en ingevuld naar ons terugsturen.

Gemeente Noordwijk

Adresgegevens

Voorstraat 42

2201 HW Noordwijk

Telefoon: (071) 366 00 00 Klantcontactcentrum

gemeente@noordwijk.nl

Uitgelicht