(Thuis)bezorgen reisdocumenten

Je kan jouw paspoort of identiteitskaart veilig thuis of bijvoorbeeld op jouw werk laten bezorgen. Je hoeft dan alleen voor de aanvraag naar het gemeentehuis te komen. Bezorgen kan in heel Nederland waar je maar wilt. Jouw reisdocument kan worden bezorgd op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 – 22.00 uur. En op zaterdag tussen 8.00 – 18.00 uur.

Aanpak

Je geeft bij de aanvraag aan, dat je jouw reisdocument wilt laten (thuis)bezorgen. Houd er rekening mee, dat je eerst een bezorgafspraak moet maken. Hierdoor duurt (thuis)bezorgen langer dan ophalen in het gemeentehuis. Heb je het reisdocument snel nodig? Dan kan je beter kiezen om het reisdocument op te halen. Let op: bij een spoedaanvraag is het thuisbezorgen van een reisdocument niet mogelijk.

Wij geven jouw gegevens hierna door aan Dynasure. Dit is een gespecialiseerde bezorgdienst. Je ontvangt van Dynasure een bevestiging, dat je hebt gekozen voor de optie (thuis)bezorgen. 

Kosten

Het (thuis)bezorgen van jouw reisdocument is gratis. Je betaalt wel voor de aanvraag van een reisdocument.

De bezorging 

Je krijgt bericht van bezorgdienst Dynasure als jouw reisdocument klaar is om bezorgd te worden. Daarna kan je zelf online een bezorgafspraak inplannen. Heb je geen e-mailadres? Dan neemt Dynasure telefonisch contact met jou op om de bezorgafspraak met jou in te plannen. Op de volgende wijze verloopt de bezorging:

  1. Je kan kiezen voor een dagdeel van 4 uur.
  2. Op de bezorgdag krijg je een e-mail met het verwachte tijdstip waarop de bezorger langskomt. Deze tijd kan tot 2 uur afwijken van de uiteindelijke bezorgtijd. Je kan jouw bezorging volgen of eventueel de afspraak wijzigen via een persoonlijke webpagina (MyDynasure).
  3. Je krijgt 30 tot 60 minuten voor de bezorging een sms-bericht met de precieze bezorgtijd.
  4. Bij de bezorging controleert de bezorger van Dynasure jouw identiteit aan de hand van de pasfoto. En op basis van gegevens in jouw nieuwe- en oude reisdocument(en). Zorg daarom dat jouw oude reisdocument klaarligt als de bezorger arriveert.
  5. Je moet jouw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor andere gezinsleden (ook minderjarigen) die een reisdocument hebben aangevraagd.
  6. De bezorger maakt ter plaatse jouw oude reisdocument volgens de wettelijke bepalingen ongeldig. Dynasure neemt jouw oude reisdocument mee naar het beveiligd depot van Dynasure. Dynasure vernietigt daar jouw oude reisdocument. Of wordt aan jou terug gegeven als je dat wilt.
  7. Je tekent voor de ontvangst van jouw nieuwe reisdocument.

Niet aanwezig? 

Ben je niet aanwezig tijdens de 1e bezorging van jouw reisdocument? Dan laat de bezorger een kaart in jouw brievenbus achter. Op deze kaart staat hoe je een nieuwe bezorgafspraak kan maken (telefonisch of online). Ook ontvang je per e-mail de melding, dat een koerier is langs geweest. 

Wil je meer weten of heb je vragen over de bezorging? 

Wil je weten hoe het thuisbezorgen werkt? Of hoe je de bezorger kan herkennen of wat je moet doen als je geen e-mail hebt ontvangen? Kijk dan bij de veelgestelde vragen op reisdocumenten-bezorgen.nl van bezorgdienst Dynasure. 

Je kan ook contact opnemen met bezorgdienst Dynasure via +31 348 46 28 73. Of via afspraak@dynasure.eu.