Klacht over de gemeente indienen

Let op! Heb je een melding over een situatie in de openbare ruimte, bijvoorbeeld over afval, parkeeroverlast, kapotte straatverlichting of een losliggende stoeptegel? Dan kan je online een melding openbare ruimte indienen via fixi.nl of de app Fixi. Vind je dat je schade hebt geleden als gevolg van gemeentelijk handelen? Dan kan je de gemeente aansprakelijk stellen en een verzoek tot schadevergoeding indienen.

Ben je niet goed behandeld door een medewerker van de gemeente? Dan kan je een klacht indienen over de gemeente. Een klacht tegen een ambtenaar of tegen de gemeentelijke organisatie dien je online in.

Online een klacht indienen als natuurlijk persoon (DigiD)

Online een klacht indienen als organisatie (eHerkenning)

Heb je geen DigiD of eHerkenning? Vul dan het online formulier in. Je kan je klacht ook telefonisch of per brief indienen. 

Hoelang duurt het?

Je ontvangt een bericht van de gemeente als wij de klacht hebben ontvangen. Binnen 6 weken krijg je een inhoudelijke reactie.

Let op

Een klacht indienen over een besluit van de gemeente Noordwijk doe je via een bezwaarschrift.

Niet eens met beslissing op jouw klacht?

Ben je het niet met de beslissing van de gemeente over jouw klacht? Dan kan je een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman.