Whatsappen met de gemeente

Heb je een korte vraag voor de gemeente? Bijvoorbeeld wanneer we open zijn? Stel dan je vraag via WhatsApp! We beantwoorden berichten op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur en proberen je zo snel mogelijk te helpen.

Wat kan je regelen via WhatsApp?

Via WhatsApp kun je eenvoudige vragen stellen. Voor beleidsvragen, product aanvragen of vragen waarbij privacygevoelige informatie nodig is, kun je ons bellen of e-mailen.

Wat kan je niet via WhatsApp doen?

  • Je kunt ons WhatsApp-nummer niet gebruiken om te bellen of te sms’en, en ook niet voor groepsgesprekken.
  • Verstuur geen privacygevoelige informatie, zoals je burgerservicenummer (BSN) of bankrekeningnummer. De gemeente vraagt nooit om dit soort gegevens via WhatsApp. Mocht het nodig zijn om vertrouwelijke gegevens uit te wisselen, gebruik dan ons contactformulier. Lees ook de privacyverklaring op onze website voor meer informatie.
  • Afspraak maken, bijvoorbeeld voor een paspoort of rijbewijs? Dat kan niet via WhatsApp. Maak een afspraak direct online. Of bel met ons Klantcontactcentrum via +31 71 36 60 000.
  • Gebruik voor meldingen over de openbare ruimte Fixi.